لینک مستقیم فایل مبانی نظری رقیب گرایی

با سلام و خیر مقدم،در این پست توضیحات فایل مبانی نظری رقیب گرایی قابل رویت می باشد برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.
کلمات کلیدی:مبانی نظری وپیشینه رقیب گرایی,مبانی نظری رقیب گرایی,پیشینه نظری رقیب گرایی, رقیب گرایی

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)


همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

امروزه موفقیت شرکت­ها و مؤسسات در گرو شناخت آنها از مشتریان و رقبا و سایر عوامل تأثیرگذار بر بازار است. نیازها و خواسته­های مشتریان همواره در حال تغییرند و شناخت این تغییرات نیز برای موفقیت بنگاه­ها حیاتی است. از سوی دیگر رقبا نیز به دنبال جذب مشتریان بیشتر هستند و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نخواهند کرد. همچنین تغییر شرایط و قواعد حاکم بر بازار، از جمله تغییرات تکنولوژیکی، بر موفقیت مؤسسات در بازار تأثیرگذار است. شناخت و پیش­بینی این عوامل و ارائه راهکار مناسب در برخورد با آنها نقشی کلیدی در موفقیت مؤسسه در بازارهای هدف ایفا می­کند. از این رو گرایش به بازار و نیازهای مشتریان اولین ویژگی بازاریابی جدید است(رنجبریان، بنی طالبی و مهینی زاده، 1388). بازارگرایی اغلب همکاری بازاریابی در استراتژی کسب و کار سازمان در نظر گرفته می­شود(سورنسن،2009). یک سازمان با اتخاذ بازارگرایی خود را به برآورده نمودن نیازهای مشتریانش در بلندمدت متعهد می­کند. سودآوری، سهم بازار، نرخ بازگشت سرمایه، و سایر معیارهای عملکرد در نهایت موفقیت هر استراتژی را مشخص می­کنند، بازارگرایی به معنای دستیابی به این اهداف با ارائه ارزش برتر برای مشتریان است(دِو، ژو، براون و آگاروال، 2009). سازمان بازارگرا سازمانی است که اقداماتش مطابق با مفهوم بازاریابی باشد، در حالیکه مفهوم بازاریابی در اصل مشتریان را مورد تأکید قرار داده است و این مفهوم مترادف با مشتری­گرایی مورد استفاده قرار گرفته است، بازارگرایی تمرکز بر مشتریان و رقبا دارد در نتیجه مکمل مفهوم بازاریابی است(سورنسن، 2009). مشتریان و رقبا بازیگران برجسته بازار هستند. مشتریان محور و اساس تمامی تعاریف بازارگرایی هستند. دیشپاند و فارلی(1998) بحث می کنند که بازارگرایی و رقیب­گرایی مفاهیمی متمایزند و بازارگرایی باید درک فعالیت های مشتری­گرا باشد(همان). نارور و اسلاتر(1990) بازارگرایی را نوعی فرهنگ سازمانی تعریف کردند؛ و شرکت های بازارگرا را هم شرکت­های مشتری­گرا و هم شرکت­های رقیب­گرا معرفی کردند، آنها بیان نمودند به همان اندازه که مشتری­گرایی برای سازمان مهم است، رقیب­گرایی نیز دارای اهمیت است(رجوعی، 1387). آبل(1980) و دیکسون(1992) استدلال می­کنند که یک بازار از مجموعه­ای از محصولات، مجموعه­ای از مشتریان، مجموعه­ای از رقبا و منطقه­ای جغرافیایی که در آن مشتریان و رقبا با یکدیگر در تعامل­اند تشکیل شده است(سورنسن، 2009). هانت و مورگان(1995) بازارگرایی را شامل جمع­آوری نظامند اطلاعات در مورد مشتریان و رقبای فعلی و آینده، تجزیه و تحلیل سیستماتیک اطلاعات با هدف توسعه دانش بازار و استفاده سیستماتیک این دانش در جهت شناسایی استراتژی سازمان تعریف نموده و در تعریف خود بر مشتری­گرایی و رقیب­گرایی تأکید دارند. دی و ونسلی(1998) بیان می­کنند هنگامیکه تقاضای بازار قابل پیش­بینی است و محیط رقابتی ثابت و متمرکز است، سازمان­ها باید منابع خود را بیشتر بسوی رقیب­گرایی به حرکت درآورند. در نقطه مقابل در بازار پویا، با تعداد زیادی رقیب، بخش­بندی زیاد و تغییر موانع ورود، سازمان­ها باید استراتژی خود را بیشتر در راستای درک مشتریانشان تغییر دهند(دو و همکاران، 2009). نارور و اسلاتر(1990) بر این باورند که رقیب­گرایی به معنای درک نقاط قوت ، ضعف، قابلیت­ها و استراتژی­های رقباست در حالیکه لافرتی و هولت(2001) مطرح کردند که رقیب­گرایی از نظر جمع­آوری اطلاعات شبیه مشتری­گرایی است. هردو برای ارضای بازارهای مشابه نیازمند تجزیه و تحلیل کامل قابلیت­های تکنولوژیکی و شایستگی­ها هستند(تاجدینی، ترومان و لارسن، 2006).

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

پاورپوینت اندیشه های جان لنگ و کوین لینچ:دانلود پاورپوینت اندیشه های جان لنگ و کوین لینچ ,اندیشه های جان لنگ و کوین لینچ ,پاورپوینت اندیشه های جان لنگ,پاورپوینت اندیشه های کوین لینچ ,آشنایی با جان لنگ,آشنایی با کوین لینچ ,پاورپوینت اندیشه های جان لنگ و کوین لینچ ,شهرسازی

پاورپوینت میكروبیولوژی مواد غذایی:پاورپوینت میكروبیولوژی مواد غذایی,دانلود پاورپوینت میكروبیولوژی مواد غذایی,بررسی میكروبیولوژی مواد غذایی,تحقیق میكروبیولوژی مواد غذایی,مقاله میكروبیولوژی,میكروبیولوژی مواد غذایی,میكروبیولوژی ,مواد غذایی

پاورپوینت تجزیه تحلیل خانه فروردین:پاورپوینت تجزیه تحلیل خانه فروردین,تجزیه تحلیل خانه فروردین,خانه فروردین,پاورپوینت,دانلود پاورپوینت,آپارتمان,نمونه مشابهی از خانه های مسکونی,نمونه مشابه,نمونه مشابه مسکونی,خانه مسکونی,نمونه خانه مسکونی,معماری نمونه مشابه مسکونی,تجزیه و تحلیل خانه مسکونی,نقد و بررسی,تجزیه و تحلیل,تجزیه و تحلیل نمونه مشابهی از خانه های مسکونی

بررسی و ارزیابی تاثیر هوش فرهنگی بر اثربخشی کارکنان بیمارستان شهید بهشتی:هوش فرهنگی ,اثربخشی, کارکنان,هوش, فرهنگ,سازمان,اثربخشی کارکنان

پاورپوینت بافت فرسوده محله طرشت:دانلود پاورپوینت بافت فرسوده محله طرشت,بافت فرسوده محله طرشت,پاورپوینت بررسی بافت فرسوده محله طرشت,پاورپوینت بافت فرسوده محله طرشت,بافت فرسوده,پاورپوینت بررسی و تحلیل بافت فرسوده محله طرشت,پاورپوینت محله طرشت,محله طرشت,شهرسازی

پاورپوینت بادگیر های یزد و اسلوب ساختن آنها:بادگیر های یزد و اسلوب ساختن آنها,پاورپوینت بادگیر های یزد و اسلوب ساختن آنها,دانلود پاورپوینت بادگیر های یزد و اسلوب ساختن آنها,بادگیر های یزد,پاورپوینت بادگیر های یزد,دانلود پاورپوینت بادگیر های یزد,اسلوب ساختن بادگیر های یزد,پاورپوینت اسلوب ساختن بادگیر های یزد,دانلود پاورپوینت اسلوب ساختن بادگیر های یزد,انواع بادگیر,پاورپوینت انواع ب

پاورپوینت معماری مساجد اسلامی:پاورپوینت معماری مساجد اسلامی,پروژه معماری اسلامی,مساجد دوره اسلام,مساجد,پاورپوینت مسجد,پاورپوینت معماری در مساجد دوره اسلام,پاورپوینت معماری اسلامی مساجد,مساجد اسلامی,تاریخچه مسجد در ایران,معماری مسجد,پاورپوینت معماری مساجد,معماری درمساجد

بررسی میزان شیوع كمرویی در دختران دبیرستانی شهرستان شازند:شیوع كمرویی , دختران دبیرستانی,کمرویی,کمرو,مقاله,پژوهش,تحقیق,پروژه,دانلود مقاله,دانلود پژوهش,دانلود تحقیق,دانلود پروژه,مقاله بررسی میزان شیوع كمرویی,پژوهش بررسی میزان شیوع كمرویی,تحقیق بررسی میزان شیوع كمرویی,پروژه بررسی میزان شیوع كمرویی

سیمای جامعه ایران در اشعار محتشم کاشانی:اشعار محتشم کاشانی,محتشم کاشانی,سیمای جامعه ایارن

مقاله جامع در مورد بیت کوی:بیتکوین ارزدیجیتال