لینک مستقیم فایل مبانی نظری رقیب گرایی

با سلام و خیر مقدم،در این پست توضیحات فایل مبانی نظری رقیب گرایی قابل رویت می باشد برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.
کلمات کلیدی:مبانی نظری وپیشینه رقیب گرایی,مبانی نظری رقیب گرایی,پیشینه نظری رقیب گرایی, رقیب گرایی

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)


همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

امروزه موفقیت شرکت­ها و مؤسسات در گرو شناخت آنها از مشتریان و رقبا و سایر عوامل تأثیرگذار بر بازار است. نیازها و خواسته­های مشتریان همواره در حال تغییرند و شناخت این تغییرات نیز برای موفقیت بنگاه­ها حیاتی است. از سوی دیگر رقبا نیز به دنبال جذب مشتریان بیشتر هستند و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نخواهند کرد. همچنین تغییر شرایط و قواعد حاکم بر بازار، از جمله تغییرات تکنولوژیکی، بر موفقیت مؤسسات در بازار تأثیرگذار است. شناخت و پیش­بینی این عوامل و ارائه راهکار مناسب در برخورد با آنها نقشی کلیدی در موفقیت مؤسسه در بازارهای هدف ایفا می­کند. از این رو گرایش به بازار و نیازهای مشتریان اولین ویژگی بازاریابی جدید است(رنجبریان، بنی طالبی و مهینی زاده، 1388). بازارگرایی اغلب همکاری بازاریابی در استراتژی کسب و کار سازمان در نظر گرفته می­شود(سورنسن،2009). یک سازمان با اتخاذ بازارگرایی خود را به برآورده نمودن نیازهای مشتریانش در بلندمدت متعهد می­کند. سودآوری، سهم بازار، نرخ بازگشت سرمایه، و سایر معیارهای عملکرد در نهایت موفقیت هر استراتژی را مشخص می­کنند، بازارگرایی به معنای دستیابی به این اهداف با ارائه ارزش برتر برای مشتریان است(دِو، ژو، براون و آگاروال، 2009). سازمان بازارگرا سازمانی است که اقداماتش مطابق با مفهوم بازاریابی باشد، در حالیکه مفهوم بازاریابی در اصل مشتریان را مورد تأکید قرار داده است و این مفهوم مترادف با مشتری­گرایی مورد استفاده قرار گرفته است، بازارگرایی تمرکز بر مشتریان و رقبا دارد در نتیجه مکمل مفهوم بازاریابی است(سورنسن، 2009). مشتریان و رقبا بازیگران برجسته بازار هستند. مشتریان محور و اساس تمامی تعاریف بازارگرایی هستند. دیشپاند و فارلی(1998) بحث می کنند که بازارگرایی و رقیب­گرایی مفاهیمی متمایزند و بازارگرایی باید درک فعالیت های مشتری­گرا باشد(همان). نارور و اسلاتر(1990) بازارگرایی را نوعی فرهنگ سازمانی تعریف کردند؛ و شرکت های بازارگرا را هم شرکت­های مشتری­گرا و هم شرکت­های رقیب­گرا معرفی کردند، آنها بیان نمودند به همان اندازه که مشتری­گرایی برای سازمان مهم است، رقیب­گرایی نیز دارای اهمیت است(رجوعی، 1387). آبل(1980) و دیکسون(1992) استدلال می­کنند که یک بازار از مجموعه­ای از محصولات، مجموعه­ای از مشتریان، مجموعه­ای از رقبا و منطقه­ای جغرافیایی که در آن مشتریان و رقبا با یکدیگر در تعامل­اند تشکیل شده است(سورنسن، 2009). هانت و مورگان(1995) بازارگرایی را شامل جمع­آوری نظامند اطلاعات در مورد مشتریان و رقبای فعلی و آینده، تجزیه و تحلیل سیستماتیک اطلاعات با هدف توسعه دانش بازار و استفاده سیستماتیک این دانش در جهت شناسایی استراتژی سازمان تعریف نموده و در تعریف خود بر مشتری­گرایی و رقیب­گرایی تأکید دارند. دی و ونسلی(1998) بیان می­کنند هنگامیکه تقاضای بازار قابل پیش­بینی است و محیط رقابتی ثابت و متمرکز است، سازمان­ها باید منابع خود را بیشتر بسوی رقیب­گرایی به حرکت درآورند. در نقطه مقابل در بازار پویا، با تعداد زیادی رقیب، بخش­بندی زیاد و تغییر موانع ورود، سازمان­ها باید استراتژی خود را بیشتر در راستای درک مشتریانشان تغییر دهند(دو و همکاران، 2009). نارور و اسلاتر(1990) بر این باورند که رقیب­گرایی به معنای درک نقاط قوت ، ضعف، قابلیت­ها و استراتژی­های رقباست در حالیکه لافرتی و هولت(2001) مطرح کردند که رقیب­گرایی از نظر جمع­آوری اطلاعات شبیه مشتری­گرایی است. هردو برای ارضای بازارهای مشابه نیازمند تجزیه و تحلیل کامل قابلیت­های تکنولوژیکی و شایستگی­ها هستند(تاجدینی، ترومان و لارسن، 2006).

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل

مبانی نظری رفتارهای پر خطر ، خود آسیب رسان ، خشونت و خود کشی:مبانی نظری رفتارهای پر خطر ، خود آسیب رسان,خشونت و خود کشی,مبانی نظری رفتارهای پر خطر ,خود آسیب رسان ، خشونت و خود کشی,مبانی نظری,پیشینه تحقیق,دانلود مبانی نظری,دانلود پیشینه تحقیق

مبانی نظری احساس پیوستگی:مبانی نظری احساس پیوستگی (فصل دوم تحقیق)

کاربرد رایانه در حسابداری:کاربرد رایانه در حسابداری,مقاله کاربرد رایانه در حسابداری,تحقیق کاربرد رایانه در حسابداری,پرسشنامه کاربرد رایانه در حسابداری,پروژه,پژوهش,مقاله,جزوه,تحقیق,دانلود پروژه,دانلود پژوهش,دانلود مقاله,دانلود جزوه,دانلود تحقیق

احیا و حفاظت از بافت‌های با ارزش تاریخی:مقاله,پژوهش,تحقیق,پروژه,دانلود مقاله,دانلود پژوهش,دانلود تحقیق,دانلود پروژه,دانلود رساله معماری,دانلود پایان نامه معماری,دانلود رساله معماری,پایان نامه معماری,رساله معماری,رساله معماری احیا و حفاظت از بافت‌های با ارزش تاریخی,پایان نامه معماری احیا و حفاظت از بافت‌های با ارزش تاریخی,مطالعات معماری احیا و حفاظت از بافت‌های با ارزش تار

پاورپوینت جرم جعل چگونه محقق می شود:پاورپوینت جرم جعل چگونه محقق می شود,دانلود پاورپوینت جرم جعل چگونه محقق می شود,پاورپوینت رایگان جرم جعل چگونه محقق می شود,پاورپوینت جرم جعل چیست و چه مجازاتی دارد,پاورپوینت آشنایی با جرم جعل,دانلود آشنایی با جرم جعل,آشنایی با جرم جعل,پروژه آشنایی با جرم جعل,تحقیق آشنایی با جرم جعل,دانلود پاورپوینت رایگان جرم جعل چگونه محقق می شود,دانلود پاورپوینت جرم جعل چیست و چه مجازاتی دارد,دانلود پاورپوینت آشنایی با جرم جعل,

پاورپوینت ضوابط طراحی موزه:پاورپوینت ضوابط طراحی موزه, ضوابط طراحی موزه,طراحی موزه,معماری موزه,موزه,پروژه موزه,تحقیق موزه,پروژه معماری,پروژه رایگان معماری

پاورپوینت انواع قدرت از نظر فرنچ و ریون:پاورپوینت انواع قدرت از نظر فرنچ و ریون,دانلود پاورپوینت انواع قدرت از نظر فرنچ و ریون,پاورپوینت رایگان انواع قدرت از نظر فرنچ و ریون,پاورپوینت پنج شکل قدرت از دیدگاه فرنچ و ریون,دانلود پنج شکل قدرت از دیدگاه فرنچ و ریون,پروژه پنج شکل قدرت از دیدگاه فرنچ و ریون,دانلود پاورپوینت رایگان انواع قدرت از نظر فرنچ و ریون,دانلود پاورپوینت پنج شکل قدرت از دیدگاه فرنچ و ریون,

پاورپوینت چگونگی اجرای عایق رطوبتی قسمتهای مختلف ساختمان (بخش دوم):اجرای عایق رطوبتی قسمتهای مختلف ساختمان,پاورپوینت اجرای عایق رطوبتی قسمتهای مختلف ساختمان,دانلود پاورپوینت اجرای عایق رطوبتی قسمتهای مختلف ساختمان,انواع عایق رطوبتی قسمتهای مختلف ساختمان,پاورپوینت انواع عایق رطوبتی قسمتهای مختلف ساختمان,دانلود پاورپوینت انواع عایق رطوبتی قسمتهای مختلف ساختمان,عایقکاری رطوبتی کف و شالوده,پاورپوینت عایقکاری ر

زندگینامه دكتر علی شریعتی به همراه چند تصویر از ایشان:مقاله زندگینامه دكتر علی شریعتی به همراه چند تصویر از ایشان,مقاله زندگینامه دكتر علی شریعتی ,مقاله دكتر علی شریعتی,مقاله علی شریعتی ,مقاله زندگینامه دكتر شریعتی ,مقاله دكتر شریعتی ,زندگینامه دكتر علی شریعتی به همراه چند تصویر از ایشان,زندگینامه دكتر علی شریعتی ,دكتر علی شریعتی,علی شریعتی ,زندگینامه دكتر شریعتی ,دكتر شریعتی

پاورپوینت کاخ چهل ستون قزوین:کاخ چهل ستون قزوین,پاورپوینت کاخ چهل ستون قزوین,دانلود پاورپوینت کاخ چهل ستون قزوین,معماری کاخ چهل ستون قزوین,پاورپوینت معماری کاخ چهل ستون قزوین,دانلود پاورپوینت معماری کاخ چهل ستون قزوین,معماری,پاورپوینت معماری ,دانلود پاورپوینت معماری ,معماری داخلی ,پاورپوینت معماری داخلی,دانلود پاورپوینت معماری داخلی,مهندسی معماری ,پاورپوینت مهندس